tisdag 5 mars 2013

Blivande hönshus?


Nu börjar det verkligen tina upp och äntligen kan jag gå lite längre sträckor i skogen. Miller får ju fortfarande springa lös, tror de ska vara kopplade först till första april? Idag var vi ute hela fm och han ligger totaldäckad nu, gött! Fann lite virke i skogen bakom oss, det är ju bondens så det går ju inte att använda men oj vad vi skulle behöva ha precis det här. Toppen av gran tänkte jag bygga staket av, tror det var gran man kunde ha iaf, eller tall, spelar ingen roll;)


Gigantiska skivor av ek, antar jag. Så snygga och oj vad de vill flytta in i vår trädgård;) Ni kan ju tänka er allt man kan göra med en skiva trä, eller hur!


Jag har tyvärr inga skivor med ek, men jag har en vedbod. Idag öppnar jag dörrarna till den och här får ni kika in i mystiken. Vi har inte gjort något med det och det som finns där inne fanns kvar när vi flyttade in. Jag tackar för krukorna, de ska jag använda väl:) Resten blåser jag ut!


Taket är helt, bakväggen är det inte. Vågar man kika ner i hålet sen när veden är borta?

Jag la ju upp en bild på vedboden igår, tänkte att vi skulle ha verktyg där inne men i natt så ändrade jag mig. Jag ska nog bygga ut och sätta in höns där. Höns ska vi ha i vilket fall men vi har inte vetat vart. Nu vet jag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Wild Dancing Thanksgivng Turkey