fredag 15 mars 2013

Källan till moderna sjukdomar

"Mejeri gör att kroppen blir sur, och vad använder då vår kropp för att bekämpa surhetsgraden och återgå till ett alkaliskt tillstånd? Kalcium givetvis.

Och var lagrar vi då vårt kalcium? I våra ben! Så varje gång vi dricker ett glas mjölk, gör vi faktiskt raka motsatsen till vad vi föresatte oss att göra"
 
En liten tankenöt på kvällen. Vi har själv gluten/mjölkallergi i släkten, så för mig är det verkligen intressant läsning. Jag hade tänkt börja köpa mejeriprodukter på Solmarka, just pga. att jag inte är ett fan av pastöriseringen. Nu är det väl upp till mig och ta reda på om det är ett bra alternativ i vår familj. Havreprodukter är det annars som används här hemma, då soja inte heller är vidare nyttigt.
 
Det ÄR en djungel där ute, så mycket som inte är bra för oss. Ekologisk, naturlig mat får vi leta efter med ljus och lykta i affärerna. Ser jag en grön skylt så springer jag dit för att kolla om det är något vi behöver, vilket det oftast är enligt mig ;) Samtidigt tror jag att jag har det lättare i djungeln eftersom jag har tio år som veg/vegan, allergier osv. i ryggsäggen.
 
Det blir ju ett aktivt val helt enkelt. Vi väljer att lägga mer pengar på riktig mat utan kemikalier och annat medan vi väljer bort andra saker. Vi festar inte, går sällan ut och sätter sprätt på pengar, handlar mycket second hand osv. För mig personligen så vore det underbart om alla kunde tänka på miljön, moder jord, vår hälsa. Om vi alla hjälpte till att få ett hållbart leverne, skonsamt för alla. Väljer vi att äta kött, ägg, mjölk och annat så finns det fantastiska gårdar, som finns där, gårdar för OSS :)
 
Har ni lite tid över så läs gärna på lite om källorna till moderna sjukdomar. Ni finner en bra blogg HÄR
 
- Med kärlek
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Wild Dancing Thanksgivng Turkey