söndag 3 februari 2013

Är det ett uppsåt att ha ett mål?


"A good traveler has no fixed plans, and is not intent on arriving"
 
Men om jag inte har ett uppsåt med resan, betyder det att jag kanske inte heller ska ha ett mål? Är det ett uppsåt i sig själv? Är det ok att vilja anlända till ett stadium av att inte anlända?
 
 
Jag vågar vara vilse och resa utan planer. Men jag har inte nått fram till att inte ha ett uppsåt med resan. Så mycket jag behöver koppla ner. Att vara helt och fullt i nuet är en fantastisk tillgång och det ÄR att leva. Att inte värdera allt runt omkring oss, att rensa sinnet.
 
Enkelhet, tålamod och medkänsla är enligt Lau de tre största skatterna. Jag vet nog med mig vilken av dessa som jag behärskar mindre bra. Tålamod. Men jag börjar min resa med enkelhet, det kan väl inte vara så svårt att vara enkel eller hur? ;)
 
Namaste och på återseende i all enkelhet<3
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Wild Dancing Thanksgivng Turkey