söndag 3 februari 2013

Reflexen att finna fel hos andra


Tendensen att döma andra, för att trycka ner dem, särskilt offentligt, är ett säkert tecken på egoism född ur rädsla. Tendensen eller reflexen att hitta fel hos andra, att se när de felar i våra ögon är för att vi anser oss hotade eller utmanas av deras närvaro. Om vi endast skulle vara vaksamma på att söka vår egna sanna natur, skulle vi vara fullt medvetna och vakna inför "the real thing"

Mooji - En av mina favoriter bland själar. Hans karisma, visdom, enkelhet och kärlek. Hans förståelse för världen, hans omtänksamhet. Jag speglar mig i Moojis glans, med vetskap om att vi är ett han och jag, att allt är ett. Det jag ser i Mooji och älskar, det finns även hos mig. Mooji får följa med i bloggen och dela med sig av sin visdom, visdom är till för att spridas.

Vill ni se mer av Mooji kan ni finna han likt stjärnstoft över hela internet. Inte minst på facebook där han återkommer med sitt glada skratt och delar med sig av kärleken.

Namaste - Med kärlek



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Wild Dancing Thanksgivng Turkey